בלנהיים
שלום אורח/תכניסההרשמה
חיפוש באתר:  
   
 
 
תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת תל אביב

  חזרה למרכז המידע               

                                                                                                                                                     

תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת תל אביב

 

תיאור המגמה:

המגמה שמה דגש על הכשרת פסיכולוגים להתמודדות עם צרכי הילד הנורמאלי והחריג בתפיסה כוללנית של עבודה טיפולית ומניעתית. תפיסה זו כוללת בתוכה דגש מיוחד על המסגרות השונות שבהן מתפתח ומתפקד הילד כגון המשפחה, המוסדות החינוך, הקהילה, ומסגרות טיפוליות אחרות. תכנית הלימודים עוסקת בטווח הגילאים מינקות ועד גיל ההתבגרות, כאשר לצד ההתמקדות בילד ישנה גם עבודה עם המבוגרים המשמעותיים בחייו – הורים, מורים וכדומה. 
בנוסף ללימודים התיאורטיים וההתנסות הקלינית ישנו דגש מיוחד על חשיבה והתנסות מחקרית. כמו כן המגמה שמה דגש על מעורבות חברתית-קהילתית המתבטאת בהזמנת מרצים מומחים בתחומם מן השדה וכן במחקרים שונים הנעשים בשטח תוך תרומה לקהילה.

מקומות הפרקטיקום:

הפרקטיקום מתקיים באותו מקום במשך שנתיים. הפרקטיקום מתקיים בתל אביב והסביבה, במרפאות ובמחלקות הפסיכיאטריות השונות (כגון גהה, איכילוב ושניידר), כאשר הגישות הטיפוליות במקומות הפרקטיקום השונים מגוונת יחסית.
 
מידע לגבי קבלה למגמה:
  • ציון ממוצע בחוג לפסיכולוגיה- 90. מן הראוי לציין כי המועמדים למגמות הקליניות לא יקבלו קרדיט נוסף במיון גם אם ממוצע ציוני התואר הראשון שלהם יהיה גבוה יותר מ-90.
  •  ציון מתא"ם – 105 לפחות.

החומרים שמגישים למגמה:

  •  טופס פרטים אישיים של המגמה הרלבנטית (אותו ניתן להוריד באתר החוג).
  •  טופס 5 וטופס 8 (ניתן להוריד באתר החוג).
  •  גיליון ציונים +צילום של ספח המתא"ם
  •  קורות חיים בצרוף תמונה. יש לכתוב קורות חיים מפורטים (2-3 עמודים מודפסים). קורות החיים יכללו פרטים ביוגראפיים עיקריים ותיאור פעילויות שונות מחוץ למסגרת הלימודים (בתנועות הנוער, בצבא, וכו'), סקירה על ניסיון בתחום הקרוב למגמה הנבחרת, סיבת הבחירה במגמה זו ותכונות אישיות המצדיקות את הבחירה.
  •  המלצות: מעריך אחד חייב להיות מורה בכיר בדרגת ד"ר ומעלה ממורי החוג. מעריך שני רשאי להיות ממונה או מדריך בעבודה מעשית שהינו פסיכולוג קליני מומחה, פסיכיאטר או עובד סוציאלי קליני, או מורה נוסף מהחוג.

 מספר הלומדים במגמה:

12

תהליך הקבלה:
הזימונים לימי ההערכה מתבצעים על סמך מדרג ציוני מתא"ם. יום הערכה נמשך לרוב בין שעתיים לשלוש שעות. לרוב מבקשים מהסטודנטים להביא איתם עותק של קורות החיים ליום הערכה.
מרכז הערכה: המועמדים מחולקים לזוגות כאשר זוגות אלה מבצעים מעבר בין חדרי ראיונות. בכל חדר הם מבצעים את המטלה עם זוג נוסף.המועמדים אם שני אנשים בקבוצה מכירים, מאפשרים לעבור לקבוצה אחרת בהתחלה.
א.הצגה עצמית: כל אחד מקבל דף ועליו "שאלה" (למשל: לתאר חוויה/אירוע/תקופה בה הרגשתי עצב/כעס). המעומד מתבקש לתאר כיצד התמודד עם הרגש אז וכיצד הוא מתמודד איתו היום כשאחד מסיים, האחרים והמעריך יכולים לשאול אותו שאלות. מצופה שכל מעומד ישאל לפחות שאלה אחת.
ב.ניתוח מקרה ודיון: המועמדים מקבלים תיאור מקרה ומתבקשים לתאר את הקשיים שעולים ממנו, את הדינאמיקה המשפחתית וכן להציע תוכנית טיפולית. בהמשך מתקיים דיון בקבוצה על המקרה. בדרך כלל במהלך הדיון המראיינים מעלים גם שאלה בנוגע לסוגיה אתית, שנוגעת לרוב לעניין הסודיות בקשר מטפל-מטופל אל מול חובת דיווח.
ג.משחק תפקידים: סימולציה של הטיפול המשפחתי מתיאור המקרה, כאשר כל אחד משחק תפקיד (אבא, אימא, מטופל ומטפל), ומתחלפים בתפקידים תוך כדי. 
ד.שיחת סיכום יום: המועמדים מתבקשים לכתוב על תחושותיהם מהיום – איזה מקום היה להם במהלך המטלות, האם הביאו את עצמם כמו שרצו ואיך היו שאר חברי הקבוצה. לאחר מכן מתקיים ראיון אישי קצר שמתמקד בקורות החיים, בחוויות מאותו יום ובשאלה – "למה אני רוצה להיות פסיכולוג של ילדים".
 
באופן רשמי לא כל המועמדים שעברו בהצלחה את יום ההערכה מזומנים למרכז הערכה שני, אלא ישנם מעומדים שמתקבלים על סמן מרכז הערכה הראשון בלבד. יחד עם זאת, נראה שבשנים האחרונות, רובם המכריע של הלומדים במגמה מזומנים למרכז הערכה שני על מנת לקבוע את ההחלטה הסופית בעניינם.
 
המרכז השני: מורכב מקבוצה גדולה של כ-16 מעומדים. בפתיחה כל מעומד מתבקש להציג את עצמו באופן חופשי.
בהמשך ישנה מטלה משותפת – המעומדים מקבלים 5 תיאורי מקרים ונדרשים להחליט מי מתוך המקרים יקבל טיפול במרפאה (יש רק מקום פנוי אחד). כמו כן הם נדרשים לדרג את רשימת ההמתנה. מקרים שהיו: ילד שאיבד את אביו ועמד לפני העלייה לכיתה א', ילדה שחזרה מטיול שנתי ומאז ירדה דרסטית במשקל ולא מסכימה לדבר עם המשפחה, ילד משכונת מצוקה שגנב ואביו מכה אותו, ילדה מרדנית שעברה לגור עם חבר שלה בן ,30 וילדה בת 5 שמציגה התנהגויות מיניות בגן מאז שלאימא שלה יש בין זוג חדש.
לסיום כל מעומד מתבקש לומר לסכם את היום בכמה מילים.
 

מידע נוסף:

  • הציון במרכז הערכה מקבל את המשקל הגבוה ביותר לצורך ההחלטה הסופית על קבלה אך גם ציוני הב.א. והמתאם מקבלים משקל מסויים בהערכה הסופית. 
  •  

קישורים חשובים:

 
 

 

בלנהיים הינה חלוצה בתחום ההכנה והייעוץ האישיים לסטודנטים בתהליכי הקבלה לתואר שני בפסיכולוגיה בארץ ובחו"ל.

.שיטת העבודה של בלנהיים הינה ייעוץ אישי לסטודנטים על ידי פסיכולוגית מומחיות בקליניקה שלה 

להפקת המירב מיצירת הקשר הראשוני , אנא מלא/ י את טופס קבלת פרטים של בלנהיים. הטופס מבטיח את המענה המהיר ביותר לפנייתך.

 

 

אודות
 אודות
 הצוות שלנו
 השוואת מסלולי הייעוץ
 לימודי פסיכולוגיה בחו"ל
 הייחודיות שלנו
תהליך הקבלה MA פסיכולוגיה
 תהליך הקבלה-כללי
 קצת על קורות החיים/ תיאור עצמי
 קצת על ראיונות/ מרכזי הערכה
 קצת על המלצות
 שאלות ותשובות על תהליך הקבלה
 נוסחה מנצחת לקורות חיים ?
מרכז המידע פסיכולוגיה
 תואר שני בפסיכולוגיה למתחילים
 תואר שני בפסיכולוגיה למתקדמים
 השלמה לקלינית באוניברסיטת ת"א
 תוכניות השלמה לעבודה סוציאלית
 השוואת מסלולי הייעוץ
שאלות ותשובות
 בלנהיים כללי
 בלנהיים שירותים
 אתיקה
 בלנהיים חו"ל
סטודנטים מספרים
 "אני רוצה להודות לצוות של...
 "אהבתי בבלנהיים את היחס ה...
 "כשהתחלתי את התהליך בבלנה...
 "אני ממליצה בחום על בלנהי...
 "אני חייבת לציין שכל התהל...
 "בלנהיים סיפקו לי שירות א...
צור קשר
 בלנהיים דרושים
 שתפו אותנו...
 אודות השם "בלנהיים"
 טופס קבלת פרטים
מסלולי הייעוץ  מסלולי הייעוץבלוג  בלוגעוד פרטים ?   עוד פרטים ? לעדכונים שוטפים!  לעדכונים שוטפים!פורום בלנהיים   פורום בלנהיים
© כל הזכויות שמורות לבלנהיים.
נבנה ע"י בי אנד די אתרים | בניית אתרים | אחסון אתרים